Rådet

Street Food Rådet

COPENHAGEN STREET FOOD RÅDET

For at skabe aktiviteter af kvalitet og diversitet med fokus på bæredygtighed har Copenhagen Street Food nedsat et råd, som varetager:

  • Rådgivning om nye initiativer omkring kvalitet og variation af mad og drikkevarer
  • Udsmykning og kunst herunder markedsføring, installationer, design mv.
  • Kultur – forslag omkring kulturelle arrangementer
  • Musik – indstillinger til koncerter, musikevents, mv.
  • Kommunale aktiviteter og anvendelse af hal 7 & 8 i forbindelse med præsentation af Hovedstaden


Læs retningslinjerne for Copenhagen Street Food rådet udarbejdet af advokatfirmaet Plesner

NYE RÅDSMEDLEMMER 2016
Hazel Evans, Stifter af Mad About Copenhagen
Claus Engberg, Sales & Marketing Director On Trade, Red Bull
Andreas Poppenbøll Hansen, Københavns Kommune, Vækst & Internationalisering

MØD DE NYE RÅDSMEDLEMMER 2016

Hazel Evans

HAZEL EVANS, STIFTER AF MAD ABOUT COPENHAGEN

Hvorfor er Copenhagen Street Food et interessant sted?
Det, jeg elsker ved Copenhagen Street Food, er, at det giver mulighed for, at folk fra mange forskellige kulturer kan vise deres køkken for os – hvilket måske ellers ikke havde været muligt for dem –  og du kan smage det hele på ét sted. Der er noget specielt ved mødet af så mange forskellige slags mennesker – både dem, der laver maden, og dem, der spiser det!

Hvad er din motivation for at være medlem af Street Food Rådet, og hvad vil du bidrage med?
Jeg er så beæret over at blive inviteret til at være en del af Rådet. Siden begyndelsen har jeg elsket stedet, og da Copenhagen Street Food skal flytte i 2018, er jeg fast besluttet på at sikre, at ånden fra Copenhagen Street Food vil leve videre. Jeg håber, det kan bringe den samme kultur og fællesskab til andre dele af byen, på samme måde som det har gjort for Papirøen.

Claus Engberg

CLAUS ENGBERG, SALES & MARKETING DIRECTOR ON TRADE

Hvorfor er Copenhagen Street Food et interessant sted?
Som byboer har jeg siden åbningen af CopenhagenStreet Food været gæst flere gange om måneden, da jeg er stor tilhænger af mulighederne for at blive inspireret på dagen/aftenen. Jeg synes, at stemningen og travlheden fra boderne med de forskellige typer facader og deres ”egne” indretninger samt duften fra de mange forskellige køkkener går op i en højere enhed her. København har virkelig brug for sådan et sted, hvor der er mulighed for at blive inspireret af kultur og mad på en unik ”location” med en levende atmosfære. Når det er sommer på kajen, bliver aftenerne lidt længere, når der kan nydes et glas Rose eller en kold fadøl i solstolen.

Hvad er din motivation for at være medlem af  Street Food Rådet, og hvad vil du bidrage med?
Jeg er motiveret af mulighederne for forskellighed, og det er det, der gør Copenhagen Street Food unik. Det vil jeg gerne være med til at bibeholde og udvikle gennem min erfaring fra mange år i branchen. Endvidere vil jeg gerne hjælpe de forskellige boder/stadeholdere med kommerciel rådgivning og sparing ved behov.

Andreas Poppenbøll Hansen

ANDREAS POPPENBØLL HANSEN, SPECIALKONUSLENT, KØBENHAVNS KOMMUNE, VÆKST & INTERNATIONALISERING

Hvorfor er Copenhagen Street Food et interessant sted?
Copenhagen Street Food er et interessant sted, da det om noget viser, hvordan mad kan samle folk og udvikle bydele. Hertil kommer, at stedet er født ud af en iværksætterånd, hvilket bidrager til at give nye madiværksættere blod på tanden. På den måde er CPH Street Food et billede på sammenhængen mellem mad, nye jobs og kultur. Så det bliver interessant at følge udviklingen i det kommende år – herunder om CPH Street Food også kan danne ramme om nye former for kulturevents.

Hvad er din motivation for at være medlem af  Street Food Rådet, og hvad vil du bidrage med?
Da jeg er beskæftiget med madiværksætteri gennem mit daglige arbejde, er jeg naturligvis interesseret i, hvad der har virket på Papirøen, og hvad der har virket mindre godt. Desuden er jeg optaget af, hvordan CPH Street Food kan bidrage til fortsat udvikling af København som mad- og kulturby. Samtidig er jeg også meget bevidst om, at min funktion i Street Food Rådet ikke skal blandes sammen med mit virke i kommunen. Derfor er jeg glad for, at jeg har lavet en aftale med CPH Street Food om, at jeg alene forholder mig til de konkrete aktiviteter på Papirøen.

TIDLIGERE MEDLEMMER

Madudvalget
Anders Barsøe, gastronomisk rentabilitetskonsulent
Gorm Wisweh, kok og restauratør
Judith Kyst, direktør
Mikkel Sander, projektleder for mad- og drikkevarestrategi
Søren Gericke, kok og konsulent

Udsmykning- og kunstudvalget
Anders Morgenthaler, tegner og filminstruktør
Christian Just-Linde, kunstner
Carla Cammilla Hjort, CEO
Henrik Vibskov, designer

Kulturudvalget
Julie Hildebrandt Hæsum, projektleder,
Nanna Jardorf, projektleder
Palle Strøm, TV-mand

Musikudvalget
Lars Bjarno, DJ
Mads Maaløe-Jørgensen, koncertarrangør

Udvalget for kommunale aktiviteter
Jacob Hartmann, Senior Rådgiver
Ulrika Mårtensson, Head of Communications meeting and conventions

Task force inden for kommunikation
Freddy Neumann, kommunikationskonsulent
Kristina V. Pedersen, eventplanlægger